Kako se nositi s teškim emocijama?

Kada se suočavamo s teškom situacijom i kada nas muče teške misli, drugi nam ljudi često kažu „Ma ne brini“ ili „Što se sekiraš“.

Koliko često vam je to pomoglo? Vjerujemo veoma rijetko.

Kako se onda možemo nositi s teškim emocijama? Odgovor leži u razvijanju dijela emocionalne inteligencije, odnosno emocionalne agilnosti.

Razvijena emocionalna inteligencija može pomoći ljudima razmisliti o raznim perspektivama,a emocionalno inteligentni ljudi emocije koje proživljavaju preoblikuju u riječi i tako postižu nadzor nad njima.

U procesu razvijanja emocionalne okretnosti ili aktivnosti od velike je važnosti naučiti prepoznati i imenovati emocije zbog čega je od iznimne važnosti od samih početaka učiti djecu prepoznavati i imenovati vlastite emocije.

„Svatko se može razbjesniti, to je lako. Ali, ljutiti se na pravu osobu u pravoj mjeri, u pravo
vrijeme, s pravom svrhom i na pravi način – to nije lako.“
(Aristotel, citirano u Weisbach,
Dachs, 1999).

Ukoliko vas ili vaše bližnje muče teški osjećaji s kojima se ne znate nositi, pokušajte ih prvo prepoznati i imenovati!

  • Literatura:
  • David, S. (2016).Emotional Agility: Get Unstuck, Embrace Change and Thrive in Work and Life. Penguin Life
  • Oatly, K. i Jenkins, J. (2003). Razumijevanje emocija. Jastrebarsko: Naklada Slap.

Scroll to Top